Logotyp, grafisk profil och hemsida åt Glassboden i Västerås

Glassboden behövde hjälp med att profilera sig, synas och nå ut med sitt unika läge. Vid uppstart fanns varken logotyp, hemsida eller sociala kanaler. Alla marknadsföring skedde via Vedbobackens egna kanaler och djungeltrumman.

Eftersom att Vedbobacken ligger en bit ut är de få som upptäcker Glassboden av en slump. Det var viktigt att nå ut med öppettider, befästa namnet Glassboden och ge ett bra intryck som kommunicerade den fjällnära känslan – i kombination med unika glassmenyer. Något som är svårt att hitta på annan plats i Västerås.

werkliga-case-glassboden1
werkliga-case-glassboden-logga

Tillsammans bestämde vi oss för att ta fram:

  1. Logotyp och grafisk profil
  2. Illustrationer och foton
  3. Enkel hemsida som Glassboden lätt kan underhålla själva

Resultatet

"En välkomnande logotyp där vi återanvänt en bit av Vedbobackens egna symbol, och till det en enkel och tydlig hemsida som underlättar både för de glassugna kunderna och Glassbodens egna administratörer. Kul uppdrag!"

– Josefine på Werklig

werkliga-case-glassboden-bildsprak-100
glassboden-hemsida-1
glassboden-hemsida-2
glassboden-hemsida-3